Locatie

Leerlingen op onze school volgen onderwijs in Lichtenvoorde. Leerlingen vinden op onze school een veilige basis voor hun ontwikkeling.

Het gebouw

Het Bariet is gehuisvest in een van de gebouwen van Marianum. Dit is een scholengemeenschap voor regulier voortgezet onderwijs. Het gebouw van Het Bariet sluit volledig aan bij de onderwijsbehoeften van onze leerlingen.

Samen leven en leren

Ons gebouw is speciaal ingericht voor het samen leven en leren van jongeren. We hebben praktijklokalen, een kantine, kluisjes voor leerlingen en drie grote pleinen. Iedere groep heeft een eigen groepslokaal en er wordt gebruik gemaakt van de praktijklokalen. Door de dag heen ontmoeten de leerlingen uit de diverse groepen elkaar in en om de school, dat vinden we belangrijk.